MELO on suomiräpin tuore ja omaleimainen nimi, joka on noussut albumilistojen tuntumaan. Uniikki tyyli ja omaehtoinen ilmaisu erottavat hänet selvästi muista alan tekijöistä.
MELO (oik. Niko Katavainen) on Nummelasta kotoisin oleva suomalainen rap-artisti, joka aloitti uransa julkaisemalla musiikkia SoundCloudissa ja nousi esiin osana suomiräpin uutta aaltoa. MELON musiikki edustaa modernia suomenkielistä rapia, jossa yhdistyvät, melodisuus ja vahva oma näkemys. Hän on tunnettu siitä, ettei seuraa valmiita kaavoja, vaan on rakentanut uransa selkeästi omannäköiseksi kokonaisuudeksi.
MELO on julkaissut kuusi albumia ja kaksi EP:tä. Hänen debyyttialbuminsa Freda4Eva ilmestyi vuonna 2018, ja toinen albumi Elektri nousi vuonna 2019 Suomen virallisen albumilistan kymmenenneksi, minkä myötä hän oli ehdolla Vuoden tulokkaaksi Emma-gaalassa 2020. Albumi Glitter nousi vuonna 2021 listan toiselle sijalle, joka vahvisti hänen läpimurtoa. Vuonna 2024 ja 2025 MELO oli myös ehdolla Vuoden alternativeksi Emma-gaalassa.
Artistin musiikki liikkuu rapin, vaihtoehtoisen popin ja elektronisten vaikutteiden rajapinnoilla, ja artistin seuraajakunta koostuu pääosin nuoresta ja omistautuneesta yleisöstä. Hän on tehnyt yhteistyötä useiden tunnettujen kotimaisten artistien, kuten Cledoksen, iben ja Sexmanen kanssa. Säännöllinen albumijulkaiseminen, listasijoitukset ja tunnistettava tyyli ovat tehneet artistista yhden suomalaisen nykyräpin omaleimaisimmista ja seuratuimmista tulokkaista.
Ulkona odottelu ei hyvä ja takkeja sai odottaa. Ei löytyny naulakosta 15min odottelin. Sit piti kuvailla millanen on.
Hyvä tapahtuma
Jyväskylä, Lutakko, 03.03.2025
Hyvät artistit, ystävällinen henkilökunta. Oli ihanaa, että Melo soitti vanhoja biisejään <33 Ainut mikä harmitti tapahtumassa oli moshpittien salliminen aidatussa ja pienessä tilassa, ei meinattu pikkusiskoni kanssa päästä ikärajattomalta katsomoalueelta ollenkaan pois, kun moshpit yltyi ja ihmiset jäivät kaiteiden väliin puristuksiin. Se oli hyvin ahdistava kokemus, mutta onneksi hetken odottelun jälkeen tilanne rauhottui ja pääsimme turvallisesti pois ennen keikan loppuruuhkia.
Kiva keikka
Jyväskylä, Lutakko, 27.02.2025
Meininki oli hyvä mutta kuuma ja ahdasta oli toisinaan
Turvallisuuden takia selaimesi ei salli kolmannen osapuolen (lippu.fi) evästeitä suoraan tässä selainikkunassa. Voit ostaa lippuja avaamalla uuden ikkunan selaimeen ja näin sallia lippu.fi evästeet. Klikkaa alla olevaa painiketta ja avaa sivu uudessa ikkunassa.