Usein kysytyt kysymykset

Lippu.fin "Usein kysytyt kysymykset" auttaa löytämään vastauksen useimpiin kysymyksiin. Tee haku, syötä kysymys tai sana jota haet alla olevaan kenttään.

Lippu.fi on myös SOMEssa, tutustu!      Facebook Twitter Twitter Pinterest LinkedIn

Kysymys

Mitä teen, jos tapahtuma on peruuntunut?

Vastaus
Kun tilaisuus peruuntuu, asiakas saa lipun hinnan takaisin Käyttäjäsopimuksen (kohta 10) mukaisesti, joko Lippupisteeltä tai tapahtumanjärjestäjältä.

Käyttäjäsopimuksen kohdassa 10 sanotaan näin:

”Tapahtumanjärjestäjä, ei Lippupiste, vastaa esitystensä peruuntumisesta, paikan- tai aikataulunmuutoksista, virheellisestä markkinoinnista, saatavuudesta, luotettavuudesta ja virheettömyydestä sekä näihin liittyvästä mahdollisesti syntyvästä vahingonkorvausvelvollisuudesta.

Lippupiste tai tapahtumanjärjestäjä kertoo asiakkaalle ohjeet lippujen palautusta varten. Asiakkaalle palautetaan tapahtumajärjestäjän asettama lipun hinta, mutta ei Lippupisteen välitys- tai myyntipalkkioita, eikä toimitus- ja maksutavasta riippuvia toimitus- ja maksutapamaksuja.”

Mikäli Lippupiste palauttaa lipun hinnan asiakkaalle, se tapahtuu seuraavasti:

Myyntipisteistä lipun ostaneet voivat hakea lipun hinnan takaisin samasta myyntipisteestä josta se on ostettu. Mikäli myyntipisteessä käynti on mahdoton, liput voi postittaa Lippupisteelle alla olevien ohjeiden mukaan.

R-kioskilta lipun ostaneet ja puhelinmyynnistä tai verkkokaupasta kirjelipun tilanneet (toimitus postitse) saavat lipun hinnan takaisin palauttamalla lipun yhteystietoineen ja tilinumeroineen postitse Lippupisteelle osoitteeseen:

Lippupiste Oy / ”Tapahtuman nimi” palautus
Kalevantie 2 (B-talo)
33100 Tampere

Verkkokaupasta printtilipun ostaneet voivat lähettää nimensä ja tilausnumeronsa osoitteeseen peruutukset@lippu.fi. Aihekenttään ”Tapahtuman nimi” + palautus.

Mikäli liput on maksettu verkkopankin kautta tai Finnair Plus - tai Lippulasku-maksutapaa käyttäen, mukana tulee olla tilinumero IBAN-muodossa. Maksukortilla ostettujen lippujen summa palautetaan suoraan maksukortille. Jos lippujen maksamiseen on käytetty Finnair-pisteitä, lippujen hinta palautetaan rahana asiakkaan tilille. Jos taas olet maksanut lippusi Lippulaskulla, saat palautuksen pankkitilillesi Lippupisteeltä ja on sinun edelleen maksettava Lindorffilta saamasi lasku maksuaikataulun mukaisesti.

Jokaisella tavalla toimittaessa asiakkaalle palautetaan lipun perushinta. Lippukohtaisia palkkioita ja toimitusmaksua ei palauteta. Komissiokaupassa peritään lippukohtainen käsittelymaksu.

Muutoksista ja peruutuksista vastaa tapahtumanjärjestäjä.

Palautukset pyritään tekemään asiakkaille 14 päivän aikana yhteydenotosta. Suurien konserttien tms. peruuntuessa aika saattaa olla pidempi.


Jos sinulla on vielä lisää kysyttävää, lähetä meille sähköpostia: Asiakaspalvelu.